Apie spalvų prigimtį programoje Photoshop

Iš mokyklos fizikos kurso jūs ko gero turėtumėte atsiminti, kad mes matome įvairių daiktų spalvas...

Apie spalvų prigimtį programoje Photoshop

Šiandien pakalbėsime apie spalvų prigimtį programoje Photoshop. Iš mokyklos fizikos kurso jūs ko gero turėtumėte atsiminti, kad mes matome įvairių daiktų spalvas dėl to, kad nuo jų arba jie šviesą. Šviesa turi elektromagnetinę prigimtį, tai yra daugumos elektromagnetinių bangų mišinys.
Apie spalvų prigimtį prisiminėm dėl to, kad suprasti ir atskirti du spalvų atsiradimo būdus:

1. Dažų sumaišymo būdas (piešiant paveikslus rankomis)
2. Šviesos spindulių sumaišymo būdas (piešimas kompiuteryje)

Monitoriai vaizduoja spalvas, kurios gaunamos sumaišius skleidžiamus liuminoforų spalvotus šviesos spindulius, o spausdinimo įrenginiai sumaišo dažus – medžiagas turinčias savybę sugerti vienus šviesos spindulius ir atspindėti kitus.
Beveik visas spalvas sumaišant dažus ir šviesos spindulius galima gauti sumaišius tam tikromis proporcijomis tiktai tris bazines spalvas.
Maišant dažus, bazinės spalvos bus: , ir .
Šis modelis tinka aprašyti spalvas kurias atvaizduoja spausdinimo įtaisai
Galite paimti paprastas spalvas ir pamėginti!

Maišant šviesos spindulius, bazines spalvos bus: raudona, ir mėlyna

Pagrindinis , kuris yra kompiuterio grafikos pagrindas kaip tik ir sudarytas iš raudonos(Red), žalios(Green) ir mėlynos(Blue) spalvų. Spalvų modelio pavadinimas RGB kaip tik ir sudarytas iš pirmų angliškų spalvų pavadinimo raidžių
RGB spalvų modelis dažniausiai naudojamas aprašant spalvas, gautas sumaišius šviesos spindulius. Šis modelis tinka aprašyti spalvas kurias atvaizduoja monitoriai, skaitytuvai ir spalvų filtrai
RGB modelyje kiekviena bazinė apibūdinama ryškumu(spalvos intensyvumu),
Ryškumo reikšmė gali būti 256 diskretinių nuo 0 iki 255 reikšmių. Todėl galima maišyti spalvas įvairiomis proporcijomis, keičiant kiekvienos spalvos ryškumą. Tokiu būdu galima gauti 256 x 256 x 256 = 16 777 216 spalvas.

Pažiūrėkite į paveiksliuką apačioje:
Čia pavaizduotas Color Picker(spalvų parinkimo) dialogo langas. Kiekvienai baziniai spalvai priskirta ryškumo reikšmė nuo 0 iki 255 (1)
R = 6
G = 244
B = 230

Rezultate gaunamas pasirinktos spalvos (2) kodas    06f4e6 (3)

RGB_3

Tokiu būdu dirba RGB spalvų modelis.

Dar šiek tiek informacijos apie Color Picker(spalvų parinkimo) dialogo langą

1. HSB (Hue – atspalvis, Saturation – grynis, Brightness – šviesis) spalvų modelio sudėtinės dalys ir skaitinės reikšmės
2.   Lab (Luminosity – ryškumas, a ir b spalvų pasidengimo nuostatos) spalvų modelio sudėtinės dalys ir skaitinės reikšmės
3. CMYK spalvų modelio, išreiškiančio spaudinio spalvas skaitinės reikšmės

Parengė: -valentino-

Paieškos raktažodžiai:
spalvu maisymas
Įvertinkite įrašą!
1 taškas2 taškai3 taškai4 taškai5 taškai (4 balsų, vidurkis: 5,00 iš 5)
Loading...